خبر

«تاریخ مصور تئاتر» روی صحنۀ کتابفروشی‌ها

به گزارش روابط عمومی انتشارات امیرکبیر، کتاب « تاریخ مصور تئاتر» تجدید چاپ شد. این اثر که پیشتر در سال 1395 از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر شده بود به چاپ دوم رسید.

کتاب تاریخ مصور تئاتر مجموعه‌ای پژوهشی است از دورترین فعالیت‌های بشر در راه تجسم واقعیت‌ها، تخیل‌های زادۀ فکر و اندیشۀ بشر، تصویر کردن قصه‌ها و روایت‌ها را تا قرن بیستم مورد بررسی قرار می‌دهد. هر فصل نمونه‌ای است از تئاتر یک ملت در یک دورۀ مشخص که تنها مشتی از خروار است. خواننده در این کتاب ضمن مطالعۀ گذشته‌های تئاتر، آنچه را که درون تئاتر گذشته و می‌گذرد و تحولات آن را طی قرن‌ها در می‌یابد.

این کتاب کوشش دارد که فرم‌های مختلفی را که تئاتر اتخاذ کرده است به روی خوانندگان بگشاید و قدرت‌های متمایز آن‌ها را روشن سازد.

شانزده کارشناس هرکدام به‌تنهایی فاصله زمانی داستان را پوشش داده‌اند و بر روی قسمت‌های مختلف آن متمرکز بوده‌اند. این کارشناسان متحداً برای ارائۀ دستاوردهای متنوع تئاتر و نشان دادن اینکه این دستاوردها در کجا و به چه وسایلی ابداع شده بودند، موضوع‌های زیادی را در دست گرفتند.

هر تاریخ تئاتر که در غرب نوشته شود باید رشته اصلی داستان را از آتن آغاز کند، ولی این موضوع شامل تمامی منشأ آن نمی‌شود. تئاتر مستقلاً در بسیاری از سرزمین‌های دیگر آغاز شده است و به یک مفهوم امروزه هنوز در زمینه‌های نامعلوم ابداع می‌شود. در این اثر نیز کوشش شده در قالب هنری جهانی مورد پژوهش قرار دهند نه هنری مختص به دنیای غرب.

کتاب «تاریخ مصور تئاتر» در 743 صفحه، با جلد سخت و به قیمت 105 هزار تومان از سوی انتشارات امیرکبیر روانۀ بازار نشر شده است.

برای خرید این اثر اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *