خبر

جنگ و صلح تولستوی رخت نو پوشید

رمان جنگ و صلح

چاپ جدید شاهکار ماندگار نویسنده روس «جنگ و صلح» با طراحی جلد و صفحه‌آرایی جدید توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه انتشارات امیرکبیر، ماه آخر پاییز 1399 هجری شمسی با تجدید چاپ تعداد دیگری از آثار این انتشارات همراه بود. دوره دو جلدی جنگ و صلح اثر لئو تولستوی به ترجمه کاظم انصاری، رمان اتاق اثر اما دونوگو به ترجمه حکیمه مردانی، آمریکا چگونه آمریکا شد اثر فرانک ال شوئل به ترجمه ابراهیم صدقیانی، خدا و استیون هاوکنیگ اثر جان سی لن نوکس به ترجمه اسفندیار زندپور و چهار اثر کودک و نوجوان دیگر به نام‌های اگر بچه رستم بودم اثر محمدرضا یوسفی، آدم آهنی اثر تد هیوز به ترجمه نادر ابراهیمی، دروغ دماغ اثر شیلا خزانه‌داری و جادوگر شهر زمرد اثر ل فرانک باوم به ترجمه ایرج قریب از آثار تجدید چاپی امیرکبیر محسوب می‌شوند.

جنگ و صلح

انتشارات امیرکبیر در ادامه بازآرایی آثار کلاسیک خود، این مرتبه شاهکار دو جلدی نویسنده روس لئو تولستوی را با طراحی جلد و صفحه‌آرایی جدید راهی بازار کرد. چاپ جدید جنگ و صلح در قطع وزیری با طرح جدید و جلد سخت در دو جلد و 1336 صفحه منتشر شده است. استفاده از کاغذ بالک، وزن این دو جلد را کاهش و به 1500 گرم رسانده است. پیش از این هم بینوایان با طراحی جلد و صفحه‌آرایی جدید منتشر شده بود. دوره دو جلدی جنگ و صلح با ترجمه کاظم انصاری و قیمت 225 هزار تومان منتشر شده است.

رمان جنگ و صلح

 

آمریکا چگونه آمریکا شد

خواندن چاپ پنجم این کتاب هم احتمالا در این روزها خالی از لطف نیست. فرانک ال شوئل به‌عنوان یک محقق تاریخی که تاکنون مطالب ارزشمندی درباره تاریخ ایالات متحده و به ویژه وضعیت سیاه‌پوستان در این کشور منتشر کرده در «آمریکا چگونه آمریکا شد» تاریخ کشوری که امروز به نام ایالات متحده می‌شناسیم را از قرن 15 میلای به این سو مرور کرده تا مخاطب متوجه شود چطور از سرزمین بومی سرخ‌پوستان امریکای شمالی، کشوری سفیدپوست متولد شد که امروز با آن آشناییم. شوئل نقطه شروع روایت خود را از اواخر قرن 15 قرار داده و در ادامه تاسیس، مهاجرت، اسکان سفیدپوستان و برخورد چکشی با سرخ‌پوستان سخن به میان آورده و تا 1960 میلادی جلو آمده است. چاپ پنجم آمریکا چگونه آمریکا شد در 528 صفحه و قیمت 71 هزار تومان راهی بازار نشر شده است.

 

خدا و استیون هاوکینگ

طرح اندیشه‌های ملحدانه استیون هاوکینگ درباره عدم وجود خدا واکنش بسیاری در میان دانشمندان دینی برانگیخت. یکی از این افراد پروفسور جان سی لن نوکس از بزرگ‌ترین و بانفوذترین ریاضی‌دانان و اساتید فلسفه علم دانشگاه آکسفورد است. این استاد برجسته علوم ریاضی در این کتاب مخاطب را به نکات اصلی استدلال‌های هاوکینگ راهنمایی کرده و سپس با روشن‌ترین توضیحات و روش‌ها و تئوری‌‌های علمی و فلسفی اثبات می‌کند که این استدلال‌ها نه تنها خدای خالق را رد نمی‌کنند بلکه وجود او را به اثبات نیز می‌رسانند. چاپ پنجم خدا و استیون هاوکینگ با ترجمه اسفندیار زندپور در 87 صفحه و قیمت 17 هزار تومان منتشر شده است.

خدا و استیون هاوکینگ

 

اتاق

رمان اتاق اثر اما دونوگ‎هو از سری ادبیات داستانی خارجی انتشارات امیرکبیر است. چاپ سوم این رمان هم با ترجمه حکیمه مردانی و طرح جلد جدید در 472 صفحه و قیمت 65 هزار تومان منتشر شده است.

 

چهار اثر کودک و نوجوان

انتشارات امیرکبیر در دور جدید فعالیت‌های خود، چاپ مجدد آثار کودک و نوجوان خود را در قالب کتاب‌های شکوفه نیز در دستور کار قرار است. چاپ سوم داستان نوجوان «اگر بچه رستم بودم» اثر محمدرضا یوسفی در 98 صفحه و قیمت 15 هزار تومان، چاپ دوم «دروغ دماغ» اثر شیلا خزانه‌درای به قیمت 20 هزار تومان در 32 صفحه، چاپ پنجم جادوگر شهر زمرد اثر ل فرانگ باوم به ترجمه ایرج قریب در 37 صفحه و قیمت 6 هزار تومان و چاپ چهارم داستان نوجوانانه «آدم آهنی» اثر تد هیوز با ترجمه زنده‌یاد نادر ابراهیمی در 49 صفحه با قیمت 8 هزار تومان در همین راستا انجام گرفته است.

در پشت جلد کتاب آدم آهنی با ترجمه زنده‌یاد نادر ابراهیمی از قول آن مرحوم چنین آمده است:‌ «بعضی می‌گویند این ماشین است که باعث شده صاحب ماشین به فکر تجاوز بیفتد. یعنی تجاوز را ماشین به آدم‌ها تحمیل کرده است. این حرف درست نیست. اگر به تاریخ نگاه کنیم می‌بینیم که قبل از به وجود آمدن ماشین هم مسائل اقتصادی مایه آزار و اذیت مرده بودم و از طرف دیگر، امروز هم توی همین دنیای آشفته می‌بینیم که کشورهایی هستند که از ماشین به سود مردم استفاده می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که صاحب ماشین، آدم‌ها را اسیر و مطیع و بدبخت کند. انسان می‌تواند و باید ماشین را به خدمت خودش در بیاورد. باید کاری کند که ماشین از دردها و رنج‌های انسان کم کند و او را برای رسیدن به خوشبختی یاری کند.»

دیدگاهی در مورد “جنگ و صلح تولستوی رخت نو پوشید

  1. حسن گفت:

    سلام
    قطع کتاب وزیری نیست رقعی است.
    وزن کتاب سبک میشه ، ولی کاش تحریر بزنین
    کاغذ بالک ارزش ماندگاری نداره، برای کتابای کنکوری و کار مدرسه مناسب هست.
    وقتی به اندازه ی کاغذ تحریر حساب میشه چرا با تحریر که کیفیت خوب هست عرضه نمیشه؟!!!

    1. saadat.saed گفت:

      بله، کتاب رقعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *