شما درحال مشاهده نسخه آزمایشی سایت هستید

بررسی جهان عرفانی و معنوی مثنوی در «عرفان مثنوی»

«عرفان مثنوی» برای نوبت سوم از سوی انتشارات امیرکبیر تجدید چاپ شد

 

مثنوی مولوی، منتخب بدون نظم و ترتیبی از تمامی اندیشه‌های فلسفی و کلامی جهان اسلامی از آغاز تا قرن هفتم هجری است که به عقیده برخی مهم‌ترین اثر به جا مانده از این عارف و شاعر بزرگ است. اما کتاب «عرفان مثنوی» اثر علامه فیض کاشانی، کندوکاوی است که نویسنده برا استخراج تفکرات مولانا در مورد مباحث مختلف دست به نوشتن آن زده است.

علامه فیض کاشانی شخصیتی علمی، دینی، فلسفی وعرفانی بوده که از شاگردان به‌نام ملاصدرا محسوب می‌شود. علامه کاشانی با کنجکاوی در مورد مثنوی و عظمت اشعار پرعمق و محتوای تفسیری، و مضامین حدیث در قالب شعر، پندها، موعظه‎ها، اسرار اخلاقی، اجتماعی و مراتب عرفان و معرفتی آن تحقیق و تفحص کرده است.. همچنین علامه کاشانی با انتخاب مثنوی عملاً درسی اخلاقی و علمی به همکاران خود در حوزه فقاهت داده است. فیض کاشانی غور و بررسی و تعمق را در مجموعۀ پرمحتوا و بحر عمیق مثنوی مولوی انجام داده و آن را با شیوه‌ای بسیار بدیع و ابتکاری گلچین کرده که خواننده را به شگفت و تقدیر وامی‌دارد.

اثر حاضر پژوهشی است در عالم عرفانی اشعار مولانا که برای شناخت و درک بهتر مخاطبان علاقه‌مند به شعر و عرفان، دانشجویان و اساتید دانشگاه چاپ و منتشر شده است.

کتاب «عرفان مثنوی» را از اینجا تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
خانه
فروشگاه
حساب کاربری من
0 موارد محصول