خبر, متفرقه

تاریخچۀ حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران در «روایت اساسی»

تاریخچۀ حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران در «روایت اساسی»

 

کتاب « روایت اساسی: تاریخچۀ حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران» نوشتۀ مهدی نورایی برای نخستین بار از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر شده است.

کتاب حاضر به توصیف تاریخچۀ حقوق اساسی ایران در سه فصل پرداخته است و مروری گذرا بر تشکیل نهادهای اساسی و طراحی ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران و روند تدوین و تصویب قانون اساسی و بازنگری در آن دارد.

حقوق اساسی رشته‌ای از علم حقوق است که در آن سازمان عمومی دولت، رژیم سیاسی آن، ساختار حکومت، سازمان و وظایف و اختیارات قوای سه‌گانه، حقوق و آزادری‌های فردی و اجتماعی، انتخابات و احزاب سیاسی و نظایر آن در بستر تاریخ بررسی و تحلیل می‌شوند. بررسی تاریخچۀ حقوق اساسی به دریافت دقیق‌تر ظرفیت‌ها، امکانات و قابلیت‌های نظام سیاسی و شناخت عینی‌تر آن کمک خواهد کرد. باتوجه به این مهم اثر پیش رو، که به گوشه‌ای از تاریخچۀ حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران معطوف است، با استفاده از کتب و اسناد و مدارک دست اول، فرآیند پیچیده و هوشمندانۀ شکل‌گیری جمهوری اسلامی ایران و استقرار برخی نهادهای اساسی آن را بررسی کرده است.

کتاب «روایت اساسی» توسط دکتر مهدی نورایی، دانش آموختۀ دکتری حقوق عمومی دانشگاه تهران و به اهتمام پژوهشکدۀ شواری نگهبان در 286 صفحه نوشته و به قیمت 60هزار تومان از سوی انتشارات امیرکبیر روانۀ بازار نشر شده است.

 

برای خرید آنلاین کتاب «روایت اساسی» اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *