خبر

شیخ فضل‌الله نوری و مشروطیت

کتاب «شیخ فضل‌الله نوری و مشروطیت» برای نوبت هفتم تجدید چاپ شد

 

به گزارش روابط عمومی انتشارات امیرکبیر، کتاب «شیخ فضل‌الله نوری و مشروطیت: رویارویی دو اندیشه» نوشتۀ مهدی انصاری، برای هفتمین بار تجدید چاپ و با ظاهری تازه در بازار نشر عرضه شده است.

یکی از وقایع مهم تاریخ معاصر ایران، انقلاب مشروطیت محسوب می شود که تاکنون در باب آن، آثار و مکتوبات زیادی تالیف شده اما در این میان، نقش مخالفان و موافقان آن همواره مورد بحث بوده است. یکی از این شخصیت ها که از روحانیان برجسته شیعه نیز بود، شیخ فضل الله نوری است که نخست نقش تاثیرگذاری در پیروزی انقلاب مشروطه ایران داشت اما پس از مدتی به یکی از مخالفان آن تبدیل شد. به همین دلیل شیخ فضل الله نوری مخالفان و موافقان جدی‌ دارد؛ عده‌ای او را فردی می‌دانند که به شریعت توجه داشت و به خاطر دین به مخالفت با مشی مشروطه خواهان پرداخت.

در این کتاب علاوه بر بیان خط‌مشی فکری و نقش مؤثر شیخ فضل‌الله نوری در جنبش مشروطیت، باورهای فقهی و استنباط‌های اجتهادی و اصولی وی و دیگر مجتهدان هم‌عصرش در ایران و عراق دربارۀ حاکمیت نظام جدید و مشروطیت در برخورد با شریعت، که بر آن اساس حرکت مشروعه‌خواهی پی‌ریزی شد، مرور می‌شود. همچنین به اندیشه‌ها و نظرات روشن‌فکران و مشروطه‌خواهان و خواسته‌های آن‌ها در تجدید نظام سیاسی کشور و تعارض بین این دو جناح توجه شده است.

کتاب «شیخ فضل‌الله نوری و مشروطیت: رویارویی دو اندیشه» در 466 صفحه، به قیمت 95هزار تومان از سوی انتشارات امیرکبیر برای نوبت هفتم تجدید چاپ و روانۀ بازار نشر شده است.

برای خرید آنلاین کتاب «شیخ فضل‌الله نوری و مشروطیت» اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *