خبر

تجدید چاپ اثر جنجالی اوریانا فالاچی

«زندگی، جنگ و دیگر هیچ» برای نوبت هجدهم تجدید چاپ شد

به گزارش روابط عمومی انتشارات امیرکبیر، کتاب «زندگی، جنگ و دیگر هیچ» اثر اوریانا فالاچی و با ترجمه لیلی گلستان برای نوبت هجدهم از سوی انتشارات امیرکبیر تجدید چاپ و روانه بازار نشر شد.

اوریانا فالاچی روزنامه‌نگار، نویسنده و مصاحبه‌گر سیاسی برجسته ایتالیایی بود. وی در دوران جنگ جهانی دوم به عنوان یک چریک ضدفاشیسم فعالیت می‌کرد. آن‌چه بیش از هرچیز به شهرت وی کمک کرد، مجموعه مصاحبه‌های مفصل و مشهور او با رهبران سرشناسی همچون امام خمینی (ره)، یاسر عرفات، معمر قذافی، محمدرضا پهلوی و هنری کیسینجر بود.

«زندگی، جنگ و دیگر هیچ»، اثر مشهور و بحث‌برانگیز فالاچی، حاصل یک سال زندگی او در ویتنام و در بحبوحه جنگ این سرزمین و همچنین حضورش در مکزیک بود. فالاچی برای یافتن پاسخ پرسشی روانه جنگ ویتنام می‌شود. پرسشی که خواهرش، الیزابتا، مطرح می‌کند و آن این است زندگی یعنی چه؟ و او در ابتدا پاسخ می‌دهد که زندگی فاصله‌ایست بین زمانی که به دنیا می‌آییم و زمانی که می‌میریم. اما از پاسخ خودش راضی نیست پس به جنگ می‌رود تا پاسخ را بیابد.

چاپ این کتاب بعد از جنگ ویتنام نه تنها برای فالاچی شهرتی جهانی به ارمغان آورد، بلکه حتی باعث شد بسیاری از آن‌ها که از جنگ ویتنام دفاع می‌کردند نیز از کرده خود پشیمان شوند.

«زندگی، جنگ و دیگر هیچ» را شاید بتوان یکی از موثرترین کتاب‌های ضدجنگ تاریخ دانست.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «من برای شناخت بشریت به اینجا آمده‌ام به خاطر اینکه دلم می‌خواهد بفهمم مردی که مرد دیگری را می‌کشد در جست‌وجوی چیست و وقتی که آخرین گلوله را دربدن مردی فرو می‌کند به چه می‌اندیشد. من برای ثابت کردن عقیده‌ای که همیشه به آن معتقد بوده‌ام به اینجا آمده‌ام و آن پوچی و احمقانه بودن جنگ است و فکر می‌کنم جنگیدن قاطع‌ترین دلیل حماقت بشر است.»

کتاب «زندگی، جنگ و دیگر هیچ» در ۵۱۲ صفحه، به قیمت ۱۰۵ هزار تومان از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر و در کتابفروشی‌های سراسر کشور عرضه شده است.

برای خرید آنلاین کتاب «زندگی، جنگ و دیگر هیچ» اینجا را کلیک کنید.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *