خبر

«خاطرات سیاسی امین‌الدوله» روی پیشخان کتاب‌فروشی‌ها

به گزارش روابط عمومی انتشارات امیرکبیر، کتاب «خاطرات سیاسی امین‌الدوله» به بازار کتاب عرضه شد. این اثر مجموعه‌ای ارزشمند از خاطرات سیاسی میرزا علی خان ملقب به امین‌الدوله است، به عنوان یکی از اسناد مهم و وقایع‌نگاری‌های ارزشمند دوران ناصری به حساب می‌آید.

این کتاب شرح حالی است از میرزا علی خان امین‌الدوله به قلم خود او که از زمان پیوندش با حکومت ناصری، به‌سرعت متصدی مشاغلی شد. به دلیل تصدی مشاغل مهم و حساس در عهد پادشاهی ناصرالدین ‌شاه و مظفرالدین شاه این امکان برای او فراهم شد تا به مسائل پشت پردۀ زمانۀ خویش وقوف یافت و به روایت کم‌وبیش دقیق آن‌ها مبادرت کند. میرزا علی خان به ذکر گزارش‌هایی دربارۀ مسائل درونی دستگاه حاکم پرداخت: خلق‌وخوی شاه، درباریان، رقابت‌های ایشان، برخی تشکیلات دولتی و پاره‌ای مسائل اقتصادی، بعضی از فسادهای اخلاقی شاه و درباریان و… که این خود موجب شد تا این کتاب سند ارزشمندی در تاریخ اجتماعی ایران و برهه‌هایی از دورۀ قاجار باشد. این اثر گوشه‌هایی از زندگی اجتماعی و درباری آن روزگار را آینه‌وار می‌نمایاند.

کتاب «خاطرات سیاسی امین‌الدوله» به کوشش حافظ فرمانفرمائیان، زیر نظر ایرج افشار در 330صفحه، به قیمت 90هزار تومان توسط انتشارات امیرکبیر در بازار کتاب عرضه شده است.

 

برای خرید کتاب «خاطرات سیاسی امین‌الدوله» اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *