خبر

احیای حقوق هیولا‌ها در «انجمن حمایت از غول‌ها»

«انجمن حمایت از غول‌ها» برای مخاطب کودک و نوجوان منتشر شد

«انجمن حمایت از غول‌ها» جدیدترین اثر چاپ اولی انتشارات امیرکبیر است که برای کودکان و نوجوانان ده تا چهارده سال ترجمه و منتشر شده است.

«انجمن حمایت از غول‌ها» نوشته متیو مورگان است که در زبان انگلیسی در یک مجموعه سه جلدی همراه با تصاویر جذاب منتشر شد که در ترجمه ریحانه جعفری از این کتاب، هر سه جلد در یک یک تجمیع شده است.

داستان کتاب از این قرار است که انجمن سلطنتی برای جلوگیری از ظلم به هیولاها، یک مرکز نجات برای گرگینه‌ها، اژدها، پریان، غول‌ها، هیولاهای دریایی و دیگر موجودات خارق‌العاده  تأسیس کرده است. جنایات علیه هیولاها را متوقف کرده است، اما هنوز هم افرادی هستند که دست به هر کاری می‌زنند تا یکی از این حیوانات افسانه‌ای را بگیرند. در ابتدا اژدهایی روی دست انجمن مانده است و اولف، یک پسر گرگینه و دوستانش باید قبل از اینکه خیلی دیر شود، شرورترین شکارچی جانور را متوقف کنند. این ماجراجویی با هیولاهای دریایی و دیگر غذاهای لذیذ، برای اولف و دوستانش، اورسون غول، تیانا پری و دکتر فیلدینگ ادامه پیدا می‌کند. اما با زخمی شدن یکی از هیولاها مشخصی می‌شود شکارچی شرور دست به کار شده تا هیولاها را نابود کند و اولف هرطور شده باید مقابل او بایستد.

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

«همیشه در فاراوای‌هال، ارواح حضور داشتند و اخیراً بیشتر هم شده بودند. آنها از خانههای ویرانشده یا قبرستانی تازهتأسیس آمده بودند. علم رمزشناسی نه تنها در مورد وضعیت جسمانی غول‌ها مطالعه میکرد، بلکه ابعاد دیگری مثل شیاطین، فرشتگان، رویای غول‌ها و ارواح را هم در نظر می‌گرفت. در مرکز ا.س.ح.غ با ارواح مثل بقیهٔ غولها رفتار میشد و برای گذر زمان، هر چیز که می‌خواستند به آن‌ها داده میشد. ارواح هیچوقت استراحت نمی‌کنند. آن‌ها اغلب در هیجاناتی به سر می‌برند که در طول زندگیشان ناتمام مانده؛ مثل ترس یا حسرت، عشق یا اشتیاق. آن‌ها فقط به این دلیل زنده‌اند که چیزهایی در زندگی قبلیشان حل‌نشده باقی مانده است.»

«انجمن حمایت از غول‌ها» در ۴۲۶صفحه، با جلد سخت و به قیمت ۱۰۰هزار تومان هم‌اکنون قابل تهیه است.

برای تهیه این کتاب اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *