خبر

«تسلی پس از فقدان»: مراقبه‌هایی برای مقابله با سوگواری

کتاب «تسلی پس از فقدان» برای نوبت سوم تجدید چاپ شد

 

کتاب «تسلی پس از فقدان» نوشتۀ مارتا وایت‌مور هیکمن با ترجمۀ گیله‌گل بهروزان برای توسط انتشارات امیرکبیر نوبت سوم تجدید چاپ و روانۀ بازار نشر شد.

تسلی پس از فقدان خاطرات روزانۀ مادری در سوگ دختر نوجوانش است که او را به طور ناگهانی بر اثر سقوط از اسب او را از دست داده است. او با وجود فراموش نکردن فقدان فرزندش، با تأکید بر ایمان و اعتقاد به خداوند به دیگر فرزندانش عشق می‌ورزد و با کمک همسر، اعضای فامیل و دوستان و صبر بر مصیبتش کم‌کم بر اندوهش فائق می‌شود. این مادر به خوانندگانی که رنجی مشابه رنج او دارند، کمک می‌کند تا با مراقبۀ روزانه و مطالعۀ وضعیت مشابه بسیاری از مردم در سراسر جهان بر اندوهشان غلبه کنند و با امید و یاد خداوند به روال عادی زندگی بازگردند و فراموش نکنند که در طی این مسیر هرگز تنها نیستند. همچنین در این اثر به دیدگاه‌ها و نظرات نویسندگان و بزرگان علم، فرهنگ و هنر در رابطه با سوگواری و مرگ اشاراتی شده است تا مخاطب بهتر بتواند با تفکر و شیوه‌های گوناگون مواجهه با اندوه آشنا شود.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

« گاهی ناخودآگاه هراسانیم از اینکه اگر عزاداری و اندوه را کنار بگذاریم، ارتباط با کسی را که چنان دلتنگش هستیم از دست می‌دهیم؛ اما شاید این کار مثل رها کردن فرزندان هنگام آمادگی شان برای راه رفتن است. اگر ما تسلط خود را کمتر کنیم، احتمال بازگشت آنان به شیوه‌ای متناسب با آنچه اکنون هستند بیشتر می‌شود. شاید دست شستن از شدیدترین اندوهمان فضایی را برای ادامه یافتن روابط جدید با عزیزمان به وجود آورد. به رغم همه چیز، ما خواهان آن شخصیم، نه اندوه.»

کتاب «تسلی پس از فقدان» در 462 صفحه به قیمت 110هزار تومان توسط انتشارات امیرکبیر در بازار نشر عرضه شده است.

 

برای خرید کتاب «تسلی پس از فقدان» اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *