خبر, گزارش

کمیسیون برجام روی پیشخان کتابفروشی‌ها

به گزارش روابط عمومی موسسه انتشارات امیرکبیر کتاب «کمیسیون برجام» به اهتمام مرتضی احمدی در کتابفروشی‌ها عرضه  شد.

مذاکرت هسته‌ای ایران و پنج‌به‌اضافۀ‌یک در 14جولای2015 به ایستگاه پایانی خود رسید؛ ایستگاهی که برنامۀ جامع اقدام مشترک (برجام) نام گرفت. این توافق موافقان و مخالفان بسیاری داشت که از زمان مذاکرات تاکنون، بحث‌های زیادی دربارۀ آن کرده‌اند.

یکی از مهم‌ترین و مفصل‌ترین بحث‌هایی که دربارۀ برجام شد، مباحثات انجام‌شده در «کمیسیون برجام» بود که پیش از تصویب آن، در مجلس شورای اسلامی شکل گرفت و موافقان و مخالفان و منعقدکنندگان برجام در آن به بحث نشستند.

کتاب «کمیسیون برجام» شرح مذاکرات و مباحثات انجام‌شده در آن کمیسیون، بدون هیچ تحلیل و توضیح اضافه‌ای است. از این منظر، یک کتاب سندی به‌شمار می‌رود و می‌تواند محل رجوع پژوهشگران و مورخان قرار بگیرد.

در کتاب «کمیسیون برجام» به آنچه که در کمیسیون برجام از ابتدای آغاز به فعالیت گذشته است، هریک از طرفین در طول مذاکرات چه صحبت‌هایی کرده و چه موضوعاتی را پیش کشیده است، بین منعقدان برجام چه حرف‌ها و بحث‌هایی ردوبدل شده و طرفین چه تعهداتی داده و تا چه اندازه به انجام این تعهدات و عملی کردن آن وفادار مانده است، بدون سوگیری و تحلیل جانبدارانه در کتاب کمیسیون برجام آورده شده‌اند.

«کمیسیون برجام» با روایت آنچه در طول مذاکرات از ابتدای مسیر تا انتهای آن رخ داده است، سند تاریخی ارزشمندی از برهه‌ای مهم در تاریخ معاصر ایران است که گردآوری اسناد و انجام پژوهش‌های آن به همت مرتضی احمدی صورت گرفته و انتشارات امیرکبیر آن را در 492 صفحه و به قیمت 104هزار تومان روانۀ بازار نشر کرده است.

انتهای پیام/

 

برای خرید آنلاین کتاب «کمیسیون برجام» اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهی در مورد “کمیسیون برجام روی پیشخان کتابفروشی‌ها

  1. ورود گفت:

    «ورود با گوگل»ِ سایتتون خراب شده

    1. marjanasadi90 گفت:

      سلام و وقت بخیر
      مشکلی از وب‌گاه ما نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *